31 January 2012

KUNCI


WAHAI LELAKI!

Ambil lah KUNCI ini dan
─▄▀▀█▀▀▄
▐▌ BUKA ▐█▄▄█▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▐█▄───▄██▀▀█▀▀▀▀▀█▀█▀▀
─▀██▄██▀────────█▀█▀█ Pintu Hati Wanita Pilihan Kamu..

Kemudian,
●●●► Beranikan Diri Pergi Ke rumah Ibubapa Dia,

_____████████████
____███████████████
__██████████████████
█████████████████████
_█_________▄▄▄▄_ ▄▄▄▄_█_
_█__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌_█_ «-- Jumpa Ibubapa dia kat dalam rumah tu
_█__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌_█_ dan minta izinlah untuk jadikan anak
_█__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌_█_ mereka sebagai permaisuri di hatimu..
_█__█████_▀▀▀▀_ ▀▀▀▀ █ __✿ ✿
_█__█████_____________ █___(\\|/)
_____________██ _____________██
 




**siapakah pemilik kunciku ini???...hehe^^

26 January 2012

Ya Allah.. Peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah,dalam penantian penuh kesabaran ini, terkadang Hatiku merasa rindu pd dia insan yg ku cintai dalam diamku...

Ya Rabb,,,Biarlah Ku simpul dalam setiap do'a-doa dalam Istikharahku kepada-MU Rasa ini,,,agar kelak Engkau Satukan hatinya dan hatiku yang kan bertaut dan bersemi indah karna Redha-MU....

Ya Rabb...Tuntunlah Hati hamba agar han...ya mau menerima CINTA seorang Insan yang benar2 Pilihan-MU bukan Semata-mata Pilihan Nafsuku.

Ya Rabb,,,Jika dia memang baik untukku,agamaku,masa depan dunia dan akhiratku,bisa membimbing dan membawaku lebih dekat pada-Mu,Maka dekatkanlah diriku dgnnya & satukanlah kami dlm pernikahan yg sakinah,mawaddah,warrahmah..Tapi kalau bukan dia yg terbaik,Maka jgn biarkan kekagumanku menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman ku seprti orang lain kagum padanya,,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati Maka kutitipkan rasa ini,kuserahkan semuanya pada-Mu,krna semua ini adalah milik-Mu..
Aamiin ya Rabbal’ alamiin

dulu dan kini~tentang cinta!!!

DULU......
~aku belajar melupakan seseorang yang melupakan aku~
~aku belajar memaafkan semua yang menyakiti aku~
~aku belajar untuk jadi yang terbaik untuk orang yang aku sayangi~
~tapi sesuatu yang tak bisa aku pelajari~
~iaitu~
"harus belajar tersenyum disaat orang yang aku sayangi menyayangi orang lain"

KINI
~sesuatu yang BISA aku pelajari~
~iaitu~
"aku belajar tersenyum disaat orang yang aku sayangi menyayangi orang lain"
smile pliz=))~mencintai xseharusnya memiliki...doaku sentiasa yg terbaik untuk mu..ko bahagia..aku pon bahagia..kerana aku percaya pada takdir ILAHI^^



Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta Andai Masanya Belum Tiba


Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai,
Agar aku dapat menjaga diri.
Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.
Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerna dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.

Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Dan jika Kau tahu kami belum bersedia,
Selamatkan kami,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.
Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.
Ameen..

19 January 2012

langit dgn bumi!!!


Ukhti : saya tidak layak untuk awak.
Akhi : Kenapa?

Ukhti : awak dari kalangan orang baik-baik, sedangkan saya…

Akhi : saya dan Tuhan selalu memandangmu, apa lagi?

Ukhti: awak pintar, awak ada banyak peminat.

Akhi : Peminat? saya tidak perlukan mereka, saya hanya perlu pendamping dan pembimbing untuk anak-anak saya kelak.

Ukhti : saya juga tidak dalam ilmu agama.

Akhi : Kita boleh mendalaminya bersama-sama.

Ukhti : saya tidak cantik. Tidak seperti mereka…

Akhi : Tuhan akan marah jika mendengar perkataan awak tadi, sebab itu saya memilih awak kerana awak tidak menggunakan kesempatan atas kecantikan awak.

Ukhti : awak ini kenapa? Sudah saya kata saya ini tidak layak, kita ibarat bumi dan langit. Terlalu banyak perbezaan.

Akhi : Perbezaan membuat kita lengkap.

Ukhti : Awak terlalu sempurna.

Akhi : Belum. Akan sempurna jika awak ada.

Ukhti : Cukup. Saya tidak mahu dengar lagi.

Akhi : Seribu bunga tak mampu membuat awak berlembut juga?

Ukhti : Temuilah ayah saya. Itu lebih berharga dari seribu bunga dan ungkapan cinta.

17 January 2012

final dah habissss!!tapi stress blom habiss!!!

uwaaaaa tension xleh jwp final termo so kita main edit2 gambar yew...huhuhu
yeayyyyy final dahh abesssssssss...tapiiii
sedih kot soalan sem ni susah2..xtau nak salahkan sape..nak salahkan soalan...
xaci lak kan...hanya mampu salahkan diri sendiri yg xmampu menjawapnya...dan
hanya mampu bertawakal kpd Allah SWT sahaja sebab aku da berusaha semampu mungkin..!!
final da abes so nak blog walking smpai lebam mata..hehehe
windu kot dah lama x bw ni...lalalallala

*saje letak pic ni sbb br je lps edit pic ni nak buat cover timeline fb moja..hehe^^

13 January 2012

Jatuh cinta itu fitrah

Dengarlah duhai hati yang lembut.....❤◕‿◕❤

CINTA itu memang Indah...
Tapi CINTA itu juga berhak mendapatkan tempat yang layak...
bukan untuk kau jejaki dengan kebiasaan & kemahuanmu sendiri...
Kerana Allah-lah yg telah memuliakannya bagi KITA…
Maka sentuhlah CINTA dengan rahsiamu, lirihkan ia dalam sujudmu…

Jatuh cinta itu fitrah..
Ingin bercinta itu pun fitrah..
Jika fitrah itu dibawa dengan aliran yang betul ia MULIA…
Jika ia dialir dengan aliran yang salah ia HINA…
Jangan tukarkan fitrah itu menjadi fitnah…

Cukuplah Allah Yang Mengetahui..
Percayalah yang baik adalah untuk yang baik..
Maka tingkatkanlah kualiti iman & peribadi masing-masing..
Dalam menanti CINTA KITA yang sesungguhnya ...

>>>Semoga ABADI terbawa dalam kekalnya Syurga Allah yang telah menanti para pejuang sejati...

Amin Ya Rabbal Alamin....

☻♥☻
/█\/█\
.||. ||.