27 July 2011

wordless wednesday:mydreams

26 July 2011

Bila Sudah Tertulis, Kau Tetap Jodohku

"Abang nak dengar cerita tak?" Soal Zahra, isteriku yang baru beberapa hari kunikahi. Lembut dan lunak sekali suaranya.
Ketika itu aku sedang menghadam kitab Usul Fiqh tulisan Syekh Prof. Dr. Abd Karim Zaidan. Ulama kelahiran Iraq yang tekun mendidik dan berdakwah di Yaman. Beliau terkenal dengan kealimannya dalam bidang Fiqh dan Usul serta Dakwah.
Sengaja aku meneruskan bacaan. Aku berpura-pura seperti tidak mendengar apa-apa.

"Abang, nak dengar tak cerita saya. Emm...tak pelah." Dia mencebik muka.
Itulah yang aku tunggu. Lantasku tutup kitab fiqh dan aku letakkan di atas meja kecil disisi sofa. Aku bangun melangkah dan mendekati isteriku yang sedang duduk bersimpuh di atas lantai beralaskan permaidani berona coklat. Aku memilih kedudukan betul-betul dihadapannya. Mata kami bercantum empat. Pandangan kami menyatu. Perlahan-lahan ku hulurkan kedua tangan, dan ku pegang pipinya. Lalu ku dekatkan bibir ke wajahnya. Dia menutup mata. Kemudian... tangan nakal ku mencubit lembut hidungnya.

"Haa! haa..!" Aku pantas bangkit dan melarikan diri.
"Abang!" Zahra cukup geram dengan perbuatanku tadi. Dia terus bingkas dan mengejar-ngejar aku dibelakang.
Suasana menjadi riuh dengan suara gelak dan tawa kami. Gelagat kami seakan-anak anak kecil yang sedang bermain kejar-kejaran. Mujurlah kami belum punya cahaya mata. Kalau tidak pasti mereka merasa pelik melihat gelagat kami yang seperti mengalahkan mereka ini. Melihat keadaan isteri yang semakin letih, aku tidak betah untuk terus berlari. Sengaja ku beralah. Pantas sahaja dia menangkap tubuhku, lalu melancarkan serangan. Berkali-kali.
"Sayang! Abang cubit sekali je tadi," ujarku cuba membela diri sambil ketawa.

"Ah. Tak kiralah abang yang mula dulu. Sekarang terimalah balasannya." Zahra sehabis mungkin mengenakanku kembali. Habis tubuhku dicubitnya manja. Dia mengilai riang, kemenangan. Aku tidak bisa berbuat apa-apa lagi, hanya mampu redha dengan kemenangan Zahra. Seraya itu, ku perhatikan tingkahnya. Suaranya. Gelak tawanya. Manja dan menawan hati. Dia benar-benar mampu mengubat hatiku, aku benar-benar gembira dan bersyukur pada Allah kerana dijodohkan dengan wanita semulia dan secantik Zahra. Terima kasih Allah!

Dalam kegembiraan dia mencubitku, dengan pantasku tangkap serangan terakhirnya. Aku pegang kedua tangannya. Zahra terdiam kaku. Aku pandang tepat ke wajahnya. Sedikit titik air terlihat dikelopak matanya. Aku sekat air mata bahagia itu dengan jari jemariku. Perlahan-lahanku kucup ubun-ubunnya, lembut dan kurangkul tubuhnya erat dengan penuh kasih sayang. Kasih sayang yang dibina kerana Allah. Aku bahagia, dan ku pasti dia juga turut merasai kebahagiaan ini. 

"Abang ni, sampai hati kenakan Zahra tau!" Dia pura-pura merajuk dan membulatkan matanya, walaupun begitu tetap terpancar rona-rona keceriaan disebalik rajukan yang dibuat-buat itu.

"Sekali-sekala abang nak bergurau dengan Zahra, seronok juga kan." Selorohku sambil ketawa kecil.
Aku memimpin Zahra dan membawanya ke arah kerusi yang terletak di balkoni. Daripada balkoni itu, kami dapat menikmati angin bayu yang begitu mendamaikan kerana balkoni tersebut benar-benar menghadap pantai. Aku selesa disini bersama isteriku yang tercinta. Kami masing-masing mendiamkan diri, menikmati kedinginan malam dan keindahan bulan di langit. Butir-butir bintang berkelip indah, bukti kekuasaan Yang Maha Esa. 

Beberapa ketika selepas itu, aku memperbetulkan kedudukan ku diatas kerusi dan merebahkan tubuh ke sandaran kerusi berlapikkan span. Zahra tanpa disuruh, menyandarkan kepalanya ke dadaku. Hati ini terasa sejuk dan tenang sekali. Alangkah indahnya nikmat Tuhan, aku dapat bermesraan dengan wanita yang halal bagiku, sudah tentu ia akan dikira sebagai ibadah. Dalam sepi aku terfikir, inilah hikmah perkahwinan yang seringku baca dalam kitab-kitab dan hadith-hadith Nabi, sesungguhnya Allah telah membuka pintu-pintu kenikmatan yang membuahkan pahala.

Lama membisu dan melayan perasaan, tiba-tiba Zahra mengungkapkan tutur yang membelah kesunyian."Pernah suatu ketika dulu, sebelum Allah menyatukan kita. Waktu itu kita sama-sama menuntut di universiti. Zahra begitu kagum dengan seorang pemuda. Zahra rasa dia adalah lelaki paling mulia di dunia. Dialah pemuda sejati yang menempatkan ibadah dan dakwah di atas segalanya. Sungguh Zahra kagum dengan keperibadiannya. Kebijaksanaannya menyantuni orang-orang sekeliling membuatkan hati-hati yang menjadi dekat dengannya. Bicaranya ibarat zikir-zikir yang sering mengingatkan orang-orang sekeliling akan Allah. Tingkahnya membuatkan orang-orang merasa senang bahkan bisa tersentuh."

Aku cuma mendengar. Membiarkan Zahra meneruskan kalimah-kalimahnya.
"Zahra tidak pernah menyangka Zahra sudah jatuh hati pada pemuda itu. Sungguh Zahra tidak pernah menyangka perasaan itu dan Zahra pernah berkali-kali menafikannya. Namun Zahra tidak kuat menolak cinta yang hadir dalam diri. Zahra tewas dengan perasaan sendiri."

Kemudian Zahra terdiam. Dia memandangku dengan pandangan sayu.
Wajahku seakan berubah. Demi Allah, aku benar-benar cemburu kepada pemuda itu. Masakan dia bisa mencuri hati seorang wanita mulia. Seorang muslimah yang sangat aku sanjungi dan kagumi keperibadiannya. Malah, wanita ini sekarang telah menjadi permaisuri hidupku. Aku ingin sekali bertanya. Pelbagai persoalan muncul di fikiranku namun ku biarkan Zahra dengan bicaranya dan aku akan cuba dengar dengan saksama.

"Namun abang, Zahra masih kuat untuk mendidik nafsu sendiri. Zahra tidak tertewas dengan pujukan syaitan yang berkali-kali mengajak Zahra menerobos ke ruang maksiat. Zahra masih punya sifat malu yang menebal. Mustahil untuk Zahra menanggalkan pakaian mulia itu. Pakaian yang dinamakan malu. Maka dengan perasaan malu yang mendalam itulah Zahra bertahan membuang segala rasa yang mungkin mengganggu hari-hari Zahra. Zahra tidak mahu terjebak ke jurang cinta seusia itu kerana Zahra telah tekadkan dalam diri bahawa hidup saya semata-mata untuk menelaah ilmu dan menjunjung perintah Allah didalam al-Quran. Cinta sebelum bernikah adalah cinta semu yang tidak harus diagung-agungkan. Lalu Zahra pendamkan rasa cinta Zahra pada pemuda itu, kerana Zahra berkeyakinan bahawa jodoh adalah rahsia Allah yang tidak bisa disingkap oleh insan melainkan dengan kudrat-Nya."

Zahra berhenti berbicara seketika. Dia menarik nafas dalam-dalam. Perkara ini seperti terlalu serius dan penting baginya. Aku menjadi risau dan soalan demi soalan kian menjengah ke dalam fikiranku.


"Zahra berusaha mendekatkan diri kepada-Nya. Bulat-bulat Zahra berserah kepada Allah perihal jodoh. Kerana Zahra yakin akan bicara Allah dalam kalam-Nya:"(lazimnya) perempuan-perempuan Yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki Yang jahat, dan lelaki-lelaki Yang jahat untuk perempuan-perempuan Yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan Yang baik untuk lelaki-lelaki Yang baik, dan lelaki-lelaki Yang baik untuk perempuan-perempuan Yang baik. mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) Yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan Yang mulia."
(Surah An-Nuur:26)"

Zahra memandangku lembut. Dia pasti dapat meneka riak air mukaku. Aku cemburu Ya Allah. Mengapa perlu isteriku ini bercerita perihal pemuda lain dihadapanku. Walaupun aku kini pemiliknya yang sah namun aku tidak dapat menghalang jiwaku daripada perasaan cemburu ini. Namun Zahra masih mahu menyambung kisah nya.

"Pemuda yang mulia untuk wanita yang mulia. Jadi, Zahra berdoa tidak henti-henti moga Zahra dipertemukan dengan pemuda itu jika Allah mengkehendaki."

Tanpaku sedari Zahra mencuri pandang kearahku. Dia kini seperti menangkap perasaan di hatiku yang sedari tadi membuak-buak rasa cemburu.

"Abang cemburu?" Soalnya lembut dan manja.
"Love is never without jealousy," jawabku perlahan. Zahra berterusan membisu dan memandangku seakan mengerti masih ada bait-bait kata yang ingin aku ucapkan kepadanya.

"Bertuahnya lelaki tu. Mesti dia seorang yang hebat kan? Yelah, seorang wanita secantik dan semulia Zahra pun memuji dan mencintainya. Siapa lelaki tu sayang? Abang kenal dia?" Aku menyoal Zahra bertubi-tubi namun nadaku masih lembut walaupun hatiku bergetar ingin tahu siapa lelaki yang isteriku cintai ini.

"Abang nak tahu siapa dia?" soalnya semula kepadaku. Eh, bukankah aku yang banyak bertanya soalan kepada dia tapi dia pula yang menyoalku kembali. Aku berasa sedikit geram dalam penantian.

Dia kemudian memegang tanganku dan diciumnya dengan penuh takzim. Lalu dengan sungguh-sungguh dia berkata.
"Abang, you are the man that i loved since the first time i met you in University. Zaid! Masya-Allah, now you've already be my husband, and i will give all my life to you, in the name of Allah."  

Hatiku gerimis. Basah dengan bicaranya yang penuh makna. Aku pandang wajahnya dalam-dalam sembari menikmati keindahan dan kecantikan wajahnya. Hatiku kini tenang. Sungguh benar sabda Nabi Muhammad SAW:


"Sebaik-baik isteri adalah yang jika kamu memandangnya membuatkan hatimu senang, jika kamu perintahkannya dia mentaatiku, dan jika kamu tinggalkannya maka dia akan menjaga untukmu harta dan dirinya."
(Hadis riwayat Ibn Jabir)

"Sayang, wajahmu seindah bidadari di syurga. Abang sangat beruntung dan bangga kerana menikahi seorang isteri solehah seperti sayang" Lirihku lembut.

"Dan abang adalah lelaki terbaik yang pernah Zahra temui. Abang cinta pertama dan terakhir Zahra." Lirihnya kembali.

Perasaan kami, jiwa kami, hati kami, segalanya kini bersatu. Aku mencintai isteriku dan berjanji akan selamanya menjaga amanah Allah ini hingga ke syurga. Akan kami teruskan ibadah yang suci ini dan kami mengharapkan akan dikurniakan anak-anak yang soleh yang akan memakmurkan bumi Allah dengan kebenaran dan rahmat Islam kelak.

"Dan di antara tanda-tanda Yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, Bahawa ia menciptakan untuk kamu (Wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikannya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya Yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang Yang berfikir."
(Surah Ar-Ruum: 21)

- Artikel iluvislam.com

Sling Denim Bag Giveaway

assalamualaikum...
aini moja mau join GA ag ..
jom la join same2..syarat2nya pon senang bangat dong..hehhe
sape mau join klik banner kat bawah ni ye..


oh lupa gtau ni last 19 ogos yew..!!
lambat ag kan..
so jom la join..!!

daaa^^

25 July 2011

i need a doctor..!!

assalamualaikum semua...

sob2...moja perlukan doctor...sakit xmau sembuh ag ni...nak xnak kena g klinik gak..aishhh plg xsuka g klinik..bau ubat..!!xsuka ubat..tp 2 la peneman setia moja skunk ni..adoiii..konpius antara Menorrhagia / endomeriosis??
kawan2 doakan moja cpt2 sembuh yew..=))

23 July 2011

beribu sesalan..!!

cuba fahami btol2 lagu ni..
mendalamkan maksudnya..!!


Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu


Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku

20 July 2011

bila mOjaja xda keja..!!hehe

assalamualaikum semua...

sbnrnya moja buat entry ni sbb mau kongsi dgn korang pic yg kwn moja ni mintak soh edit..so moja dah pon edit..ni dia jom layann...lalallalala..bila mojaja xda kewja..!!
-
-
-
-
tadaaaaa
liyana wif Jang Geun Suk n lee min ho









 hehehe
owkey x moja edit...??
moja budak br blajar adobe photoshop yew..
jgn gelakkn plak yew..
huhuhu

daaa^^


wordless wednesday:pantai teluk gadung uitm dungun



Maksud Wordless Wednesday : Pada hari rabu, semua blogger post gambar di blog mereka tanpa meletakkan apa-apa description untuk explain gambar tersebut, biar gambar yang menceritakan tanpa korang letak apa-apa penjelasan

19 July 2011

chipsmOre...lalalalala

asslamualaikum semua...
hehe..
nape tajok entry mOja kali ni chipsmore yew...
hehehe..
2 sebab xda tajuk sgt la2...
yg penting ..
malm ni saje2 je 
mau merapu marang skreper....
lallalalaa
dah lama gak tak merapu ni...sblm ni asyik jiwang je eh??
heheheee...
ermmm...
nak kongsi satu citew dgn korang ni..
2,3 mnjak ni moja xchat kan..
so da la bnda2 pelik berlaku...
cewahhh pelik kew??
ye lah kan..
moja demam aje..
tp bab makan MENGIDAM mngalahkan mak buyung(org pregnant da)
heheehe..btol..plg pelik..
xlalu nak mkn nasi...!!
adeyhhh...xleh nak telan nasi uhh..
semua mnda yg msok mulut rase pahit
rase bkn mojaja lak kn bila demam2 camni..
ye lah..td ptg g shoping2 dgn akak..
pas2 pnt2 shopping..
rase mau mkn..bila g foodcourt...
mknan punye bnyk..tp tekak ak xrase nak mkn pon..
ajaib moja xmau mkn!!!...kakak aku pon pelikk..
hehehehe..bila naik je keta..
tiba2 ase nak mkn nasi kukus lak..
adeyhh....ngada2 btol adik ak sorang ni kata kakak ku...!!
lol
hahhahahaa...
so bhnti la kat 1 restorent ni..kakak ak yg g beli..bgkus aje..
kakak ku mintaknye nasi kukus...dibaginye nasi biasa..
bila naik keta aku tnye nasi kukus ke??
dia kata x...org 2 salah dgr...
uwaaaaa...tiba2 aku ase sebak semacam..
btol2 mngidam ni...
muka dah mau nangis...
so kakak aku pon turun blk...
beli nasi kukus untukkk aku..
waaaaa...sayang same kamu kakakku..
mesti kakak aku geram dgn prangai adik bgsu dia..
sib baik aku demam..
sbb 2 la dia melayann..!!!
heheheeheheehhehehe!!!

abis2 ape kaitan dgn chipsmore lak an??
hahahha..chipsmore 2 sal berokkkksss band aku ni..kejap ada line..
kejap xda line...hehehhe
lah..cam2 plak????
hehehehhe..
thanks ye sudi baca pai abis..
pe yg mOja mngarut ntah...
hehehehe...!! 

daaaaa^^


18 July 2011

kenapa??

assalamualaikum semua...
ermm...
ntah nape sejak 2 mnjak ni ..
kesihatan sy makin terukk
dah la brubah waktu tidow..
demam smpai skunk xchat ag..
ni dah mau msok mggu k2..
blom ilang demam dtg pnyakt lain lg..
sabar je la..
pnyakit lama...
penat dah makn ubat..
xsembuh2 gak....!!
xsuka ubat...-____-

tp sakit2 pOn kena ceria..
tenyummm..xperlu kata apa2,,
tenyum..=)))

daaa^^

suka lagu nieyhh..^^

haramkah by melly goeslow

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan
*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan
**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin
Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

16 July 2011

yeayy..!!sukanya..=))

assalamualaikum semua....
yeayyyyyyyy....
sukanya2..
akhirnya siap gak mOja edit blog mOja ni jd comel2 camni..
wlpn simple jew..
tp mOja tetap suka..
suka sgt2 ok..!!

sbnrnya mOja kena ucapkn tQ so much untuk
 dakeina cOz bg template yg comel n edit bg comey ag blog ni..thanks ina..!!
 amylia's tutorial ajar ntok centerkan header
n da big thanks to
lyssa faizureen for bez,cute n amazing tutorial..!!

wanhazel for da amazing tutorial also..!!
 
so.!!

tadaaa....
tgk lah "new look" blOgku::mOjaja
comell x??plg penting..
header edit sendiri au..
pakai adobe photoshop cs3..
mau siapkan header pon dah 4 hari au..coz xpandai guna adobe..
bila dah pro skit uhh..10 minit je kot dah blh cyapkan header camni..
ntok org baru berjinak2 cam mOja ni la..
tp sebab tekun stdy tutorial dr 2 blogger hebat diatas...!!
alhmdulillah..cyap jgak akhirnya wlpn simple...!!
plg bez time stdy tutorial ni smpat gak mOja pk..
susah nak buatnye cam nak buat soalan thermodynamic la plak an..
nak buat nye susah n mncabar coz xfaham soklan
bila dah faham senang la jadinya..
samelah dgn nak buat blog ni n bila dapat hasilnya..!!
Ya Allah sukanya..
hehehehehe..
ok lah..
pai cini je la mOja mngarut untuk ini hari..

daaa^^
 


"Mega Giveaway by Yana & Cik Putih"


jOm join contest ni jOm...
klik banner diatas yew!!
adiah nye bnyak bngat sihhh...
comellll2 plak uhhh...
seyes xtipu..
teruja sgt2 wak....
xcaya tgk HADIAH
bez wak..
xtipu...

jOm tgk spOnsor2 GA niey..!!


  • Scarf Sweethoney


  • Wirda Azurainie.  


  • Droplet House


  • Lens Mania


  • Ayu-Raudhah Shawlstore


  • Nora Nabella


  • Applepinkbow


  • Syafeika Edora


  • pixel mania


  • Wan Hazel 


  • Momo Chan Collection 


  • NHL Colloection


  • Kei Seinchi


  • Sya Razali 


  • Aimi Craft 


  • Habibi Hamid


  • Shawl Az 


  • Imann Abdul


  • Aan Boutique


  • KZ Nabihah Boutique


  • Ciktiqz Adamaya


  • Tri Fa


  • Kittyshawls 



  • wahhh..!!so ape lagi jom la join..
    untuk contest kali ni..
    mOja mau tag 3 budak comel ni...

    ok dah cyap tag pon...
    daaaaa^^

    12 July 2011

    aduhai perempuan..!!

    aduhai perempuan......!!
    sampai bila mau memendam rasa..
    sedangkan jiwa terus merana???
    dengar dan lihatlah dengan mata hati
    serta akal fikiran...
    apakah terlalu payah untuk menuturkan kalimah suci itu??
    mencintai dan dicintai bukan satu kesalahan...
    malah ia adalah satu fitrah....
    anugerah ilahi untuk setiap insan....
    lantaran itu,lafazkan lah cintamu...
    usah dibiarkan hati terus terluka..!!

    01/02/2007
    Lafazkan Cintamu – Aida Adriani (Alaf21)

    ---------------------------------------------------------
    sedih n bagaikan xpercaya ini ayat yg pernah ku tulis dulu...
    sesuatu yg aku coret ketika hati aku mahu meluahkan sesuatu...
    dulu mane ad blog kan...
    so buku aka diari lah akn menjadi tempat luahan prasaan aku....
    wah..time 2 aku baru berusia 19 taun kot..
    dah pandai cinta cintu kew??hahha
    ni mesti kes ***** ni....HAHAHA...
    2 kisah lama..buat ape nak dikenang...
    tp probs nye ialah...ayat ni begitu mnyentuh prasaan ku skrg!!!
    hahhhhhhhh...org kata aku jiwang??!!!
    btOl lew???huhhhhhhh
    aku pon xtau..yg aku tau...ini luahan hatiku...

    knpa sukar menuturkan ape yg kita rase...
    pade org yg kita syg???

    "saya sayang awak!!!
    saya rindu awak....!!
    saya nak awak jadi milik saya...!!
    n yg paling penting...
    saya mau jadi kekasih halal(isteri) awakk...!!"

    kenapa mulut susah sgt nak luah kan nye...
    arhgggg...aku p0n tension memikirkannya...
    tp aku ad jwpn ntok semua ini..
    aku perlu jaga maruah aku sebagai seorg perempuan...
    bkn sbb mau jaga ego..
    tp mau jaga nama ke dua orang tua ku..
    mau jaga agama ku....
    aku mau bercinta selepas kawen..

    if da jodoh saya dgn awak...
    insyaAllah x kemana...
    itulah yg saya doakan siang dan malam...
    moga awak lah jodoh saya...
    aminnn!!<3

    06 July 2011

    PUJAAN HATI mOjaja...!!

    assalamualaikum semua...!!
    heheehe
    tiba2 mlm ni nak buat entry sal jiwang la plak an..
    hahahahhaa
    pujaan hati mOjaja??
    sape eh??
    ntah....xtau la sapew...
    hikhikhik
    mane leh gtau...
    rahsia r...
    dah nama pOn pujaan hati an
    lalallalallallala...

    jom layan lagu pujaan hati jom...
    jangan tencen2 memikirkan pujaan hati mOjaja
    jom belai jiwa anda dgn lagu ini...huhuhu

    lirik lagu PUJAAN HATI

    hei pujaan hati apa kabarmu
    ku harap kau baik-baik saja
    pujaan hati andai kau tahu
    ku sangat mencintai dirimu

    hei pujaan hati setiap malam
    aku berdoa kepada sang Tuhan
    berharap cintaku jadi kenyataan
    agar ku tenang meniti kehidupan

    * hei pujaan hati, pujaan hati
    pujaan hati, pujaan hati
    reff:

    mengapa kau tak membalas cintaku
    mengapa engkau abaikan rasaku
    ataukah mungkin hatimu membeku
    hingga kau tak pernah pedulikan aku

    cobalah mengerti keadaanku
    dan cobalah pahami keinginanku
    ku ingin engkau menjadi milikku
    lengkapi jalan cerita hidupku

    hei pujaan hati, pujaan hati
    hei pujaan hati setiap malam

    aku berdoa kepada sang Tuhan
    berharap cintaku jadi kenyataan
    agar ku tenang meniti kehidupan

    repeat *, reff
    oh bulan


     ok lah,,,,
    mOja mau tidow lu..
    daaa^^


    04 July 2011

    wahh..mOja dapat award..!!!

    Assalamualaikum semua...=))

    wah mOja cuka ni....
    hehehe
    nak tau nape??
    tgOk r tajuk entry kali..!!
    apa??
    mOja dapat award??
    award ape??
    hehehe...
    malas citer bnyak jom tgk award nye..
    n korang akn tau dgn sendiri..ia dr sape n kenape...^^


    thanks~>cikziera

    kalau korang xcaye g r tgOk kat page ni..
    ni 1st award mOja dapat sejak aktif berblogging ni..
    thanks skali ag ye cik ziera
    niat mOja g jalan2 kat blOg cik ziera ialah..
    mau join contest yg di tag oleh dakeina
    hehe..xsgka plak moja follower ke 100...
    hehehe

    daaaa^^

    03 July 2011

    menangis lagi..T_T

    kenapa air mata xpernah lari dr idup aku...lps 1...1 ujian lagi datang pada ku...sampai ak xlarat ntok mnangis lg...aku xmau jd lemah...aku cuba sedaya upaya tahan air mata ini dr kluar...tp dia degil...still mau kluar...apa salah aku??apa dosa aku??aku xmau jadi manusia yg lemah...!!dugaan ku kali ni begitu bnyak..sampai mata ku bngkak...sampaikan mata aku jd nmpak xnampak....aku tau..aku perlu bersabar harungi dugaan idup ini...tp aku hanya manusia biasa...yg mmg xlari dr tertewas dgn prasaan sndr,dah bnyak ari ak xblh tidow.....dah lama aku x mnagis teruk cam ni..segalanya..bnyak sgt...dugaan dtg bertimpa2..disaat aku dah mmg kesedihan...


    moga xda ag kesedihan ntok ari esokk...!!


    01 July 2011

    Tanya SamA HATI..!!

    Assalamualaikum semua....
    tanye sama hati...??
    apa sebab sayu...
    tanye same hati..??
    ape sebab sedih
    tanye same hati..??
    apa sebab kecewa
    tanye same hati..??
    apa sebab berduka
    tanye same hati..??
    apa sebab merana
    tanye same hati..?
    apa sebab gumbira
    tanye same hati..?
    apa sebab kasih
    tanye same hati..?
    apa sebab sayang
    tanye same hati..?
    apa sebab rindu
    tanye same hati..?
    apa sebab cinta...<3

    ape2 ntah moja mngarut nieyhhh...
    aku dah blh trima kenyataan...!!
    aku mmg xsuka s.alam coz ramai orang..
    sesak dibuatnya....ak mmg jenis xslesa tmpat ramai2 org..
    tp kenapa aku berusaha untuk kesana...
    kwn aku da tanye aku..

    "TANYA SAMA HATI ja!!!
    dulu mu jgak xmau tmpat bising2..
    mgkin ALLAH dgr doa mu ja...
    trima la apa yg ditakdirkan.."

    errmmm....
    lama aku termenuung....
    akhirnya aku temui jawapan...
    mmg aku xmau s.alam..
    tp knpa bila pk blk ak nak s.alam??
    hanya hati aku ad jawapannya....

    jawapannya ialah...
    aku sayang kawan2 aku..
    sangat2 kot...
    aku xmau berpisah dgn korang....
    aku nak dekat dgn korang...
    ntah...aku rela ketepikn keinginan hati aku sbb korang
    sebab idup aku hanya ada family dan kwn2
    tanpa kamu2 aku bisa nangis....!!

    banyak yg bermain dipikiran aku
    sape nak kejut aku pagi2??
    sape nak dgr citer aku if aku da mslh??
    sape mau teman aku mkn time aku lapar tgh2 mlm??
    sape mau teman aku g beli eskrim..??
    sape mau dgr luahan hati aku if aku sedih...??
    sape mau layan karenah manja aku??
    sape mahu buatkn air teh mlm2??
    sape mahu buatkn sosej+chezz untuk ak??
    sape mahu pujuk ak kalau ak majuk??
    sape mahu back up ak if aku marah dgn lecturer??
    sape mahu tlg aku if aku xfaham mane2 subjek??
    sape mahu pegang wallet,duit,handbag aku if mau pegi jalan2??
    yg paling penting...!!
    sape mahu sayang aku cam korang sayang aku>:moja/juja!!!???
    sapew???

    mayb akan ada kawan baru tp mesti lama mase yg diambil untuk diorg memahami aku...menerima aku seadanya aku...sbgaimane korang trima aku...!!tp bila tny lg same ati???!!aku masih ada cikty n jeha..!!insyaAllah nanti aku akan dapat sesuaikan diri dgn suasana baru yew..doain aku kwn2...

    dudik
    pupu
    yuyan
    kakkema
    jatol
    wani
    yayako
    kukun
    aini
    naz
    kikin
    nini z
    cikty
    jeha
    (xlupa gak member2 laki...sape lagi leh buli ak cam korang buli ak..sape ag yg blh buat lawak n klakor cam kema...sape lagi yg boleh drive van n sewell giler2 cam atOk mawi...sape ag yg boleh jd wonderpet cam jujis if aku perlukan pertolongan...sape ag yg blh jiwang cam medan...sape ag yg blh buat aku takot mcm zul..sape lagi yg boleh buat aku ase aku kakak yg baik selain korang>apih,daus....kwn lain juga>wady,alep,topik,yin,arep,picat n semua la CHEMINEER BATCH dis 07)

    TANYA SAME HATI...
    INI LAH JAWAPANNYA..!!

    AKU BLAJA MENGIKHLAS DIRI...
    TAKDIR..!!
    AKU SEDANG BLAJA MENERIMA TAKDIR..!!
    BERJAUHAN DGN KORANG2 SEMUA
    NANTI KORANG WINDU JUJA EH...!!
    JANJI...=))

    Berdiriku......Jatuhku....
    semuanya kerena takdir..
    takdir itu sudah tertulis olehnya..
    usahlah aku berlari..
    mendustakan segalanya..
    walau ape yg terjadi bersyukurlah...
    hatgailah....=))

    aku mghargai setiap detik bersama korang..!!
    aku mgkin bkn kawan yg baik...!!
    namun aku bersyukur coz korang sudi menerima aku sebagai kawan n sahabat korang..
    dulu prsaan sama yg menyelubungi aku saat aku ke DUNGUN...
    namun lihat lah TAKDIR dariNYA...
    aku dipertemukan dgn korang semua...
    chemineer batch dis 07
    ALLAH maha mengetaui akan hambanya..
    kehadiran korang dalam hidup aku begitu besar...
    dr seorg penakot..aku dah brani ckit..
    dr seorg anak yg manja aku dah blh blaja berdikari n mnjadi kakak untuk korang2
    dr seorg yg xtau bergaul dgn org aku dah blaja bergaul dgn orang..
    dr xda kawan2 laki...aku ad korang2
    aku mmg susah nak bergaul dgn laki..
    tp dgn korang alhamdulillah mayb korang sudi mnerima aku sbgai kwn kot
    sbb aku rase selesa dgn korang..!!
    aku blh mnjd diri aku sendiri bila dgn korang..
    aku xperlu hipokrit bila dgn korang...
    aku sayang korang2 semua...
    ada jodoh kita jumpa lagi...!!
    =))

    daaaaa^^