23 June 2011

Stanza cinta o0ooo stanza cinta


assalamualaikum semua...
hehehe...
ai guys..sape suka stanza cinta...ce angkat kaki..
eh..x2..ce angkat tangan..
hahhahahha
arini moja ase mau tulis entry sal stanza cinta...
cewahhhh...
ce teka...kenapa???mengapa??
hahahahhaa
xda la an..
ahad ar2 br 1st episode stanza cinta ni..
pk0l 9 kat tv3..
pergh..ciap pr0mote ag ni...
sebebenarnya...ialah..
hahahha...
bg suspen ckit....
hahhahah
sebenarnya....
time tgk citer ni temp0hari ...
tiba2...
moja teringat satu kisah...satu kngan time blaja dulu...
ce teka..ce teka..
apa??
hhahaah..
ye la an..
tgk stanza cinta..teringat blk zaman dulu...
zaman dulu ke???
xda la dulu sangat,,,
br taun lpas kejadian 2 k0t..
hahhaaha
pasal pe eh..???
pasal cara irfan mau tackle amni kew???
hhahahah
xp0kkk...
mane moja ada kenangan macam g2...
hahahah...
if ada orang cam irfan 2 buat cam2 kat moja ni...
kompen masuk hospital 4 ari 4mlm org 2...
hakhakhak
jahat x saya..!!!
alamak ape moja melalut ni..kembali kpada citer asal..
kngan yg mngambit memori bila tgk citer 2..
hehehe...time amni xda tmpat nak jemur baju dia...
so dgn slamber dia jemur kat ampaian miss ainon..
hahahhahaa..
haampir same dgn citer moja...dulu time blaja uitm dungun...
moja dok redang 5..
time 2 part 5...
moja d0k tgkat 3..
bilik 317 if x silap moja
nak dijadikan cerita mggu 2 an..
mggu yg bz giler...
bz dgn lab,report,test,quiz,visit...
n macam2 lagi..student uni akn faham kekalutan ini..
terutamanya student engineering...
hahhahahahah
so bnyk sgt baju yg xbasuh...
1 mlm 2 free so..
pe lagi isi la pluang yg ada 2...dgn mmbasuh bj..
2 mesin u..
dah r nak g basuh ...
tempatnya jauh d0ng...redang 1
jauh la bg m0ja..
da r duduk tgkt 3..
adeyhhh
penat sihhhhh...
ok fine...lpah bersusah payah mmbasuh baju mgguna mesin basuh..
setelah mgguna 8 keping duit 50sen 
bersamaan RM 4...
banyak 2 u...
so moja bwk la bj ke ampaian...
usha punyer usha...
xda tmpat kosong ...
argghhhhhhhhhh
tension  seketika....
tiba2 mata moja yg comeyyy ni(tuiiiii) terprasan ampaian kosong...
ala macam lagak amni 2 la...kahkahkah
dah la mlm buta..
gelap la o0ooo...dah blakang 2 hutan...
bnyk nyet2 lak 2...
tp memikir dah xda baju dgn braninya moja g jemur blkg uhh..
nk tau x blkg kat mane???
blkg umah warden..ala umh cikju!!!
mmg la kosong ,,blah mlm plak 2 an...kihkih...
tp biasanya dia slalu xda kat umh 2..
so 2 yg moja brani...
sdgkn da tau prngai dia angin 1 bdan..
tp dgn slmber moja jemur jgak...
dalam hati terpakse owkeyyyy...
dah la xda baju nak pakai...
seingat moja time 2 nk titow pakai baju klawar purple pupu...
hahahhaha.....
dah la esoknya mau g visit ...
pg2 lg da nk naik bus....
rm4 da abes so...
nak x nk jemur jelah....xkan mau baju 2 berbau an
huhuhu...
pas2 blk jew visit 2 dah dkt mlm....
letih...so naik r atas lu...
mlm 2 moja p0n nk g ambik ni....
tgk2 da xda...
uwaaaaaaaaaaaaaaa...mane baju sayaaaaaa!!!!!
mau nangissssssss......
sedih giler2...dalam otak pk mcm2..mane baju akuuuu!!!!!
ni mesti cikju da buang ni....
seyes dalam ati mnyumpah itu warden...
da sblm ni dia da buat ati gua panasss
(member gue sakit,g lap0r kat dia tgah mlm kira kacau dia tido r..
tp 2 tggjwp dia..kawan skt giler2ni...dia blh kata tggu esok nk bwk g klinik...ada otak ape itu olang)
sbb itu la..mase hal baju 2 mkn panas ini hati...
dah la baju aku susah nak beli..
mane baju saiz besar cam aku jual kat kdai biase....
sob2...
sedih hnya Allah yg tau
last2 branikn diri kol cikju...
pergh....
sinis giler ayt...
"o0oo...akhirnya awak kol jg sy yew...
mmg sy tggu awk cari sy...jumpa saya kt dining redang esok..".
dalam ati aku...
giler sombongini org tua..patut r x kawen2 pai skunk
~ayat skt ati 2..time ngah marah an...~
pas2 esokn jumpa dia..
baiknya aku ni..g bagi salam tau..
aku xsure dia jawap x...
coz dia terus cakap...awak lah erk jemur bj blkang umah sy...
knapa awk jemur kat c2??
awk tau kan 2 rumah saya..
sy dgn ad adap n lurus bndal ni p0n mnjawap la an..bela diri babe..
tp xblh blah aku da say sorry cik ju..
blah la an dia cakap..puan ju...!!!
ok fine PUAN JU...
dalam ati da kawen p0n org tua ni..ingatkn andartu lagi..
geram wez..

dia marah lagi..dia kata 
"lau nk jemur kejap xpela an ni 4,5 ari....awak ingat sy xguna ke ampaian 2"
dalam ati nk jawab ag,,tp sabar..aku jemur 25 jam aje tau!!
aku blaja math...reti mau kira waktu...!
bnyak gak la dia bebel..tp xkan aku nk tulis kat cn kan..xel0k la beb..
bia la dia..last2 aku tnye dia mane dia buang baju aku???
aku nk kutip blk..
aku bkn anak org kaya nak g beli baju baru an..
muka aku bngg giler time2..org tnye elok dia jawap cam pe ntah...
bajet hebat la jawatan dia uhhh...
dia p0n cam dah tgk kot muka aku yg ckit lg mau jd hulk 2...
skrg awk g jumpa cikyahhhhh...
alamak giler..jumpa cikyahhh???
cikyah 2 lg 1..
uwaaaaaaaaa
tp maybe ALLAH nk tlg ak time 2..
dgn lgkh bismillah ak pegi pjbt mau jmpa cikyah...
plg xsangka..cikyah baik giler ari2 ..
siap ckp ag..
"dik,nape adik jemur kat c2..dia dia mmg mcm 2.angin x el0k 2 ari2..dah2 mai ambik baju ni"
angin xelok mendanya...kan da kawennn
hahaaahhaha..sempat lg uhhh..
lam ati bersyukur sib baik cikyah ok ini ali..
xgarang cam biase..atau mayb dia tgk muka aku mcm mau mkn org..
xtau la...hahhahahaha
ak p0n ikut la cikyah ni..g cari baju aku...
cari pnyer cari..xjumpa beb..
last2..cari kat stor blakag...
tgk2 baju aku lam plastik itam...
dalam ati hanya Allah je tau prasaan aku..kurang asam bj aku ltk lam plastik sampah..
pastu buang lam stor lak 2...nape x buang lam t0ng sampah terus...
lbh mnyedihkn dia soh org laki yg angkt baju aku...sngal punya olang...
aku xkan maafkn dia pai bila2...
tp yg klakar nya nk gelak gak time 2..5 plastik kot bj ak kesemuanya..
hakhak..bnyk kan
aku citer kat mmber2 ak..semua gelakkn aku..sob2
tp bila pk balik mmg la salah aku...tp dia kn paham..student bkn main ramai...
ampaian bkn main skit...nisbah 200:1 kot...
yg dia plak aku tgk jrg kt umah..
so aku ase ak xsalahh...
huhuhuhuhu..
org cakap mulut aku ni masin..
ar2 aku dgr di alahan teruk time mngandung...
seyes bkn niat aku nak doa dia macam2..
tp juz nak kita sebagai manusia xkira ape pgkat n usia kita..
kena ada adab n budi bahasa...
jgn ingat kamu org tua kamu aje slalu yg btol..
kamuu ingat mntang ak orgg muda..
soo org muda yg slalu salah...
heheheh..peace no war..
but now..
aku da leh gelak bila ingat blk bnda ni...
da xda marah2 dah...
ati ini p0n dah lama memaafkannya(tertng kata2 teruk yg digunakn untuk marah ats kslhn kecil aku lakukn) 
...hahhahaha
tamat sudah kisah saya
kembali kpd stanza cinta....
so xsabau tggu mggu dpn..pe yg miss ainon 2 buat dkt amni..
lalalalla


j0m kita layan 


sinopsis stanza cinta ni
Stanza Cinta ialah drama baru mungkin akan menggantikan slot Zehra Keranamu Laila di tv3, setiap Ahad. Stanza Cinta adaptasi dari novel tulisan Nurull Halawati, tajuk sama jugak. Mesti dah ramai yang baca novel ni kan. Saya tak berkesempatan lagi nak baca. Dari komen peminat novel, novel ni banyak dengan nilai nilai murni, mendidik pembaca dan berdakwah secara tak langsung. Kisah ditulis dari pengalaman penulis sendiri. Kisah Stanza Cinta ni dilakonkan oleh para pelakon terkenal seperti Nur Fathia, Fizz Fairuzz dan Aaron Aziz. Drama ni jugak berkisar tentang cinta 3 segi antara Amni, Taufik dan Irfan. Amni akhirnya bertunang dengan Irfan pemuda kaya raya, sedangkan hati dan cinta pertamanya untuk Taufik, pemuda alim. Bagaimanakah Amni boleh bercinta dgn orang lain dan bertunang dgn orang lain?
Tengok gambar ni, Fizz Fairuz bawak watak ustaz lagi, gaya macam ustaz Aidil je hehe!! memang kena dengan gaya ustaz je kan..
Watak watak dalam Stanza Cinta: Amni Sorfina (Nur Fathia) seorang guru agama, gadis lemah lembut dan penyayang, gadis yang tabah,  yang sedaya upaya menjadi insan solehah, tak lari dari dugaan hidup dan dilema, dapatkan Amni mengatasi semua tu.
Watak Irfan tunang Amni (lakonan Aaron Aziz) – Irfan sangat mencintai Amni dengan luhur dan ikhlas, pemuda yang baik, kacak dan kaya raya. Irfan kurang ilmu agama dan agak manja dan tidak pandai berdikari.
Watak Taufik (lakonan Fizz Fairuz: Taufik ialah cinta pertama Amni, dia agak alim dan berpengetahuan tinggi dalam ilmu agama. Taufik telah berjaya menambat hati Amni.
Sinopsis Stanza Cinta dari novel :
Amni Sorfina(Ketenangan yang suci)…seindah namanya seindah itulah peribadinya!! Dia hanyalah seorang wanita akhir zaman yang sedaya upaya untuk menjadi solehah. Namun..jalan yang terbentang dihadapannya selalu berombak dan tidak pernah tenang. Ujian itulah teman baik yang selalu mengikutnya kemanapun dia melangkah.
Ketika bahagia mula menyapa dirinya, ketika bunga-bunga sakura mengembang dengan indahnya, ketika dia mula tersenyum bahagia….tiba-tiba sahaja segalanya menjadi begitu menyiksakan jiwa dan menikam-nikam tangkai hatinya. Seolah-olah istilah bahagia itu bukan untuknya. Apa sahaja yang diimpikan dan diharapkan tidak pernah menjelma menjadi kenyataan. Sering sahaja Allah mengambil orang-orang yang disayangi dari sisinya.
Sehingga pernah dia merintih hiba, “Ya Allah…apakah tiada yang namanya bahagia itu untukku didunia ini?? Kenapa hidup ini sering tidak menyebelahi diriku? Andai dengan segala derita ini Engkau ingin menghapuskan segala dosa-dosaku, alangkah ringannya penderitaan ini. Andai dengan derita ini Engkau ingin selamatkan aku dari neraka-Mu dan memasukkan aku kedalam syurga-Mu yang kekal abadi..alangkah indahnya penderitaan ini”
Irfan Ikmal – “Amni itu seorang bidadari yang sangat lemah lembut dan penyayang…namun dia seorang yang tegas. Amni seorang wanita yang suka menangis dan mudah tersentuh hatinya…namun dia seorang yang sangat tabah!! Amni seorang Hawa yang mempunyai cinta yang begitu besar buat Sang Adamnya….namun dilindungi ia disebalik prinsip-prinsip yang dipertahankannya. Amni menunjukkan cahaya ketika aku teraba-raba dalam kegelapan. Dialah yang membuatkan aku mampu tersenyum dengan cintanya…juga dengan cinta Tuhan yang diajarkannya padaku”
Taufiq Imran, Bandung Indonesia – “Subhanallah…Amni adalah sosok wanita solehah yang ingin aku jadikan zaujah disisiku. Aku membutuhkan dukungannya sebagai peneguhku, aku membutuhkan doanya untuk kehidupanku, aku membutuhkan senyumnya untuk mengatasi kesedihanku…dan aku juga membutuhkan dirinya untuk membuatkan hidupku menjadi sempurna. Aku ingin selamanya melalui lorong-lorong dakwah ini ditemani zaujah yang seindah dirinya…Aku sungguh mencintainya kerana Allah…..”
Simpang kehidupan Amni begitu rumit dan melelahkan. Terhidang dengan derita dan airmata. Walaupun cinta itu ada didepan matanya, namun dia tidak pernah sempat mengecapi makna bahagia itu. Hatinya sering luluh dan terluka kerana cinta yang dimiliki.
Apakah Amni akhirnya berada disisi Taufiq…seorang lelaki yang begitu dicintainya, lelaki soleh yang mula mengajar Amni makna cinta sejati, Sang Adam pertama yang telah berjaya membeli cintanya yang paling mahal itu? Atau Irfan Ikmal yang selalu hadir dengan cinta yang luhur dan suci untuk Amni. Yang rela memberikan seluruh kebahagiaan yang dimilikinya untuk Amni. Mestikah dia memilih cinta ini? Tidak bisakah dia mengecapi bahagia tanpa perlu menyakiti insan lain?
“Ya Allah….segalanya kuserahkan kepada-Mu. Aku hanya hamba-Mu yang kerdil yang tidak bisa berbuat banyak. Biarlah Engkau yang memilih cinta dan memilih kehidupan untukku. Aku tidak ingin memaksa Engkau memberikan apa yang aku mahu…berikanlah apa yang terbaik menurut ilmu-Mu itu padaku. Kerana seluruh hidupku..cintaku..dan nyawaku adalah milik-Mu yang mutlak dan hakiki!!!!” – Amni Sorfina




Read more: http://nurizspace.com/2011/06/sinopsis-stanza-cinta.html#ixzz1Q52mzck1


^^daaaa

p/s:aku citer blk kisah ni kat blog aku.. sekadar mau kongsi sdkt citer yg klakar la jgak an lam idup aku..xda niat apa2..

0 comments: